YLEISET SOPIMUSEHDOT

Yleistä
Nämä sopimusehdot sisältävät Mikselin (jäljempänä ”Palveluntarjoaja”) verkkopalvelun (jäljempänä ”Palvelu”) käyttöä koskevat ehdot sekä tuotteiden tilausta ja toimitusta koskevat ehdot. Rekisteröityessään Palveluun tai ostaessaan tuotteita Palvelusta Palvelun käyttäjä (”Asiakas”) hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Palvelussa on näitä ehtoja tarkentavia tiedonantoja ja toimintaohjeita.

Palveluntarjoajan yhteystiedot:
Mikseli Oy Gotlanninkatu 2 00930, Helsinki
Y- Tunnus : 2807309-2
Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset Palvelua käyttäessään. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla.

Palveluntarjoaja ei ole vastuussa Palvelussa myytävien tuotteiden valmistajien sivuilla olevista tiedoista.
Mikseli -jäsenyys
Palvelun käyttäjät voivat liittyä jäseneksi Mikselin rekisteröidessään käyttäjätilin Palveluun. Jäseneksi voivat liittyä Suomessa asuvat yli 16-vuotiaat yksityishenkilöt. Jäsenyys on maksuton.
Jäsen on itse vastuussa salasanasta ja rekisteröimästään sähköpostiosoitteesta. Jäsenen käyttäjätunnuksella tai salasanalla tapahtunut käyttö oletetaan tapahtuneeksi jäsenen toimesta.
Palveluntarjoajalla on oikeus lopettaa jäsenyys, mikäli jäsenyyttä on väärinkäytetty tai oikeita yhteystietoja ei ole ilmoitettu.
Toimitustavat ja toimitusmaksut
Tilaus toimitetaan asiakkaalle pakettina joko asiakkaan valitsemaan verkkokaupan noutomyymälään tai Postin toimipisteeseen asiakkaan ilmoittaman Suomessa sijaitsevan postiosoitteen perusteella tai erillisellä kuljetuksella. Mikseli pyrkii toimittamaan tilaushetkellä varastossa olevat tuotteet asiakkaalle noin 2-4 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.
Mikseli ei ole vastuussa, jos tilauksen toimittaminen viivästyy tai tilausta ei pystytä toimittamaan siksi, että asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot Mikseli verkkokaupalle tai laiminlyö velvollisuutensa ilmoittaa ja päivittää muuttuneet yhteystietonsa, tai ei ole paikalla sovittuna toimitusajankohtana eikä häntä tavoiteta.
Asiakkaalta peritään tilauksen yhteydessä eriteltävät toimitusmaksut jokaisesta tilauksesta. Toimitusmaksun suuruuteen vaikuttavat tilauksen arvo, tuotteen koko ja paino sekä valittu toimitustapa.
Mikäli tilatun tuotteen osalta ilmenee toimitusvaikeuksia, Palveluntarjoajan asiakaspalvelu ottaa yhteyttä Asiakkaaseen. Saldovirheen kohdalla Palveluntarjoaja ilmoittaa Asiakkaalle saldovirheestä ja hyvittää toimittamattoman tuotteen arvon tilauksessa käytetylle maksutavalle.

Verkkokaupan palautusohjeet

Mikselin verkkokaupan palautusohjeet eri tilanteissa ja eri tavoilla.

Onko tuotteilla palautusoikeutta?

Mikselin verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Mikäli haluat palauttaa tuotteen, tuotteen on oltava käyttämätön ja myyntikuntoinen.

Tuotteitamme koskee myös kuluttajasuojalain mukainen myyjän virhevastuu. Virhevastuu on voimassa myös 14 päivän palautusoikeuden jälkeen, mikäli tuotteessa ilmenee vikaa myöhemmin asianmukaisesta käytöstä huolimatta. Se oikeuttaa tuotteen korjaamiseen tai vaihtamiseen uuteen samanlaiseen, mahdolliseen hinnanalennukseen tai kaupan purkuun, jos virhe ei ole vähäinen. Ohjeet virheilmoituksen tekemisestä ja valmistajan tai maahantuojan myöntämästä takuusta löydät sivun alaosasta.

Mitä palautusoikeus koskee?

Palautettavia tuotteita voi sovittaa ja kokeilla samaan tapaan kuin myymälässä. Tuotteiden käyttöönotto voi estää palautuksen tai merkitä arvonalennusta hinnanpalautuksesta. Kaikki tuotteeseen liittyvät osat tulee liittää paketin mukaan. Huomioithan, että verkkokaupan palautusoikeus EI koske virheettömiä:

• Mittatilaustavaroita, esimerkiksi metrimittaan ostettuja kankaita ja mattopaloja

• Yksittäisen sanoma- ja aikakausilehden tai aikakausijulkaisun toimittamista

• Nopeasti pilaantuvia tuotteita

Miten tuotteen palautus tai vaihto tehdään käytännössä?

Voit palauttaa tuotteen 14 vuorokauden ajan myymälöihimme tai asiakaspalautuksena Postiin. Mikseli ei peri palautuskuluja, mutta meillä on oikeus pitää tuotteen toimituksesta aiheutuneet rahti- ja toimituskulut.

Mikseli hyvittää palautettujen tuotteiden arvon 14 vuorokauden kuluessa, kun verkkokauppa on vastaanottanut myyntikuntoisen tuotepalautuksen tai asiakas on osoittanut esimerkiksi palautuskuitilla lähettäneensä tavaran. Asiakkaalle palautettava maksu suoritetaan samalla maksutavalla, jota tilauksella on käytetty. Jos tuotteet on tilattu laskulla tai osamaksulla, saapuvan laskun voi hävittää. Osapalautuksissa asiakkaalle lähetetään uusi lasku, josta on vähennetty palautetun tuotteen hinta.

Jos tuote ei ole myyntikuntoinen, mutta tuote halutaan palauttaa, voidaan lisäksi periä tuotteen arvon alentumisesta aiheutuvat kulut; nämä arvioidaan aina tapauskohtaisesti. Mikäli päätätte palauttaa tuotteen, olkaa hyvä ja ilmoittakaa palautuksesta verkkosivuilta löytyvällä lomakkeella tai sähköpostitse osoitteeseen info@mikseli.fi. Kun olette ilmoittaneet palautuksesta, toimitamme teille valmiiksi maksetun lähetystarran, jossa lukee palautusosoite. Kiinnittäkää tämä tarra palautettavaan pakettiin ja toimittakaa paketti postiin.Pakkaa tuote huolellisesti, jotta se ei vahingoitu matkalla.Tarkista palautusosoite: Mikseli Oy Gotlanninkatu 2,00930 Helsinki , Suomi

Pyydä kuittaus palautuksestasi Postin tiskillä ja säilytä kuitti, kunnes olet saanut rahat palautuksesta tilillesi.

Hyvitys näkyy pankkitilillä tai luotolla viimeistään 14 päivän kuluessa palautuksen saapumisesta Mikselille.

Laskutusasiakkailla palautukset näkyvät 14 päivän aikana palautuksen saapumisesta, jos maksu on jo suoritettu ennen tuotepalautusta: Ota yhteyttä laskuttajan asiakaspalveluun rahapalautuksesta.

Miten palautus hyvitetään?

14 päivän aikana palautetut tuotteet hyvitetään luottokorttimaksuissa luottokortille, muissa maksutavoissa asiakkaan pankkitilille tai suoraan laskulle. Palautettuja tuotteita ei hyvitetä käteisenä myymälöissä.

Saadut alennukset myönnetään tilaussumman perusteella. Mikäli alennukseen oikeuttava tilaussumma jää tuotepalautuksen jälkeen pienemmäksi kuin alennukseen oikeuttava summa, tilaajalla ei ole enää oikeutta alennuksiin. 

Mikäli palautus koskee tuotepaketin osaa tai tuotetta, jonka mukana on tullut ilmainen kylkiäinen, vähennetään tilaajan palautussummasta alun perin saadun edun arvo.

Onko tuotteilla takuuta tai takuuhuoltoa?

Osalla tuotteistamme on vaihtotakuu ja valmistajan takuu, sekä yleinen käyttötakuu. Takuu kattaa tuotteen materiaali- ja valmistusvirheet. Takuu on voimassa myös 14 päivän palautusoikeuden jälkeen, mikäli tuotteessa ilmenee vikaa myöhemmin asianmukaisesta käytöstä huolimatta. Takuukorjaus tai -vaihto ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.Kaikissa 14 päivän jälkeen tapahtuvissa palautuksissa suosittelemme kääntymään ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme Mikselin verkkokaupan etusivun palautelinkin kautta, sähköpostitse info@mikseli.fi .

Vaihtotakuu, käyttötakuu:

1. Mikäli olet käyttänyt tuotetta asianmukaisesti ja huomaat siinä käyttövian, toimita tuote ensisijaisesti myymäläämme tai vaihtoehtoisesti postita tuote Mikseli .

2. Liitä mukaan yhteystietosi sekä mahdollinen ostokuitti tai tilauserittely.

3. Postipalautuksessa osoitteemme on  Mikseli oy, Gotlanninkatu 2 00930 Helsinki Suomi. Mikäli käytät postia, pakkaa tuotteet huolellisesti, jotta ne kestävät kuljetuksen tuoman rasituksen.

4. Vaihtotakuun alainen tuote vaihdetaan myymälässä uuteen, mikäli tuote kuuluu myymälävalikoimaan. Myös Tokmannin verkkokauppa voi toimittaa vaihtotakuutuotteen tilalle uuden, mikäli tuotetta on verkkokaupassa saatavilla.

5. Tarkastamme tuotteet ja ilmoitetut viat. Toimitamme asiakkaalle takuuhuolletun ja korjatun / vaihtotakuutuotteen takaisin veloituksetta myymälään tai postiin.

6. Mikäli tuotetta ei voida korjata tai vaihtaa, hyvitämme tuotteen rahapalautuksena tilille tai luotolle ja saat siitä tiedon.

7. Jos tuote on rikkoutunut vääränlaisen käytön vuoksi, tai siinä ei havaita ilmoitettua vikaa, otamme yhteyttä. Toimitamme tuotteen takaisin asiakkaan niin halutessa; mahdolliset tarkastuskulut sekä logistiikka- ja käsittelykulut voidaan periä asiakkaalta.

Muut ehdot

Palveluntarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

Mahdollisiin Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Palveluntarjoajalla on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu myymistään tuotteista. Tuotteen virhetilanteessa asiakkaan on aina otettava ensin Mikseli asiakaspalveluun lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@mikseli.fi tai palautelomakkeen kautta. Kuluttaja-asiakkaalla on mahdollisuus saattaa palveluntarjoajan ja asiakkaan välinen sopimusta koskeva riitaisuus kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.